Izbor domena i ključne reči

Izbor domena i ključne reči

Izbor domena i optimizacija sajta za Srbiju

Izbor naziva domena za vaš sajt takođe može uticati na rezulatat koje ćete ostvariti u rangiranju na pretraživačima. Naziv domena nije presudan, ali može olakšati optimizaciju sajta i omogućiti lakše postizanje cilja odnosno biti prvi na Google.

Idelano je izabrati naziv domena koji bi predstavljao vašu glavnu uslugu ili proizvod. Moji primeri su (rezervoari.rs, rezervoarikace.rs, pvcograda.com). Kod izbora domena prvo ćemo pogledati šta je slobodno, jer nam zavisno od domena koji su slobodni ili zauzeti izbor može biti smanjen. Ako imamo na raspolaganju više domena postavlja se pitanje da li izabrati domaći .rs domen ili neki internacionalni .com, .biz, .net i slično. Preporučujemo za optimizaciju sajta za domaće odnosno tržište  Srbije izbo .rs domena. Razlog je da kada vršimo pretragu iz Srbije u 97% od svih mogućih pretraga u prednosti su sajtovi iz Srbije jer Google prikazuje sajtove namenjene lokalnom u ovom slučaju srpskom tržištu. Znači Google u rezulatima pretrage prednost daje na lokalnim, nacionalnim internet domenima u našem slučaju u Srbiji .rs i .srb. Ovo je bitno za optimizaciju sajta – seo Srbija. Da li izabrati latinicu ili ćirilicu? Odgovor je da ih Google tretira ravnopravno, mada zvanično pismo za Google u Srbiji je ćirilica. Sve ovo možete da proverite i da vidite sami kakve su razlike ako se pretražuje sa google.rs i google.com

Ključne reči i vaš naziv domena

Izbor domena i ključne reči
Izbor domena i ključne reči minimalna prednost za optimizaciju sajta

Odlučili smo za optimizaciju sajta  u našem slučaju koristimo lokalne domene namenjene srpskom tržištu, pa ćemo u naziv domena uključiti naše ključne reči. Kod naziva domena, odnosno registracije domena postoje određeni kriterijumi koji se moraju ispuniti, jer iako je neki domen slobodan, ipak postoje domeni koji su rezervisani samo za valadu i valdine institucije, organizacije, obrazovene ustanove (škole i fakulteti). Evo i nekoliko primera vezanih za registraciju domena:

– Fizičko lice može da registruje .in.rs i .rs domene.
– Preduzeće može da naruči .co.rs i .rs domene.
– Organizacija može da registruje .org.rs i .rs domene.
– Udruženje može da registruje .org.rs i .rs domene.
– Obrazovne ustanove moguda registruju .edu.rs i .rs domene.

Izbor domena koji sadrži bitne ključne reči je početak optimizacije sajta. Da li ključne reči u nazivu domena imaju uticaja na optimizaciju sajta i pozicioniranje sajta u pretraživaču. Nemojte da pomislite da su samo ključne reči u nazivu domena dovoljne da bude prvi na Google, za seo i uspešno pozicioniranje na pretraživačima. Naziv domena će definitivno imati uticaja na bolje rangiranje, ali ako i samo ako se primena ostala pravila optimizacije sajta i naravno uz kvalitetan sadržaj koji je napisan isključivo za posetioce, a ne Google robote. Efekat je vidljiv i u razmeni linkova jer se ključnje reči pominju i u samom linkovanju.

Na kruju ovog teksta mislim da smo prihvatili činjenicu da je izbor domena za lokalno tržište bolje rešenje i da je stavljanje ključnih reči u naziv domena već jedna prednost, ali minimalna, ali zašto je već neiskoristiti i biti prvi na Google. Sigurno je bolje uzeti naziv donema sa ključnom reči, nego naziv firme koji je u 99% slučajeva napravljen od akronima članova najuže familije. Naš primer mi nismo uzeli za naziv domena Pamilplast, već rezervoarikace.rs ili za pvcograda.com  SZPURJankovic.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *